lördag 29 april 2023

Marknadsfynd

Jag var på marknaden i Köping förra helgen och hittade en liten oljekanna. Den passar ju perfekt til Forden, det står ju till och med Ford på den!  Jag såg att det finns ett fäste till att sätta oljekannan i motorrummet att köpa i de olika firmornas sortiment. Men naturligtvis är det restnoterade just nu. 
Så, då får jag väl göra en själv då..
Genom att anta att måtten är i tum och sen jämföra med oljekannan så hittade jag snart de rätta proportionerna. Klippa plåt och vika i kantviken gick fort. Men sen att få till lämpligt fjäderstål till flärpen som håller fast kannan? En del funderande och lite goglande senare hade jag lösningen!
Kinaspackel, de där billiga som man köper tre och tre. Där har jag ett bra ämne. Så var även det löst.
Lite färg senare så sitter den på plats i motorrummet. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Litet vinterprojekt att styra med..

Jag har funderat på om det går att göra en egen ratt? I materialet till flaket kom det med en bit mahogny.. skulle det kunna gå att... Jo, m...