Knapp för ljuseet och ett vred för pilarna monterades på en extra liten panelbit. Jag var inte tillräckligt modig för att borra hål i den riktiga panelen.. Får se om det kan bli så i slutänden.. Nu är alla kablar dragna till bakljus och broms samt posljus i fronten. Nu väntar jag bara på leveranserna av lamporna.Och varför kort på ett par skruvar nu då?
Jo, vatten i motorn är ett stort bekymmer som måste lösas.
Första tanken är topplockspackning eller skev topp i värsta fall en sprucken topp..
Jag var helt säker på att toppen slagit sig med tanke på min manöver med missat kylvatten. Så jag fick låna en topp som jag kollade med min rätlinjal.. Hmm, kan även den vara skev?? Precis samma 0,2mm bladmått gick in under linjalen? Fattar inget.. Kollar igen på min topp och råkar samtidigt vända linjalen. Då är den helt plötsligt rät?! Kollar igen och kan konstatera att min rät linjal är inte rak!
OK, då är det inte toppen som skev. Men vad är det då? Det är här skruvarna kommer in. De är inte svarta så att det är uppenbarligen inte originalskruvar.. Kollar vad som är original.. 2-1/4 tum ska de vara dvs 52,5mm. Kollar mina.. mellan 54-57mm! De bottnar ju. Då kan ju inte packningen täta..
Tyvärr är originalskruvarna restnoterade så det blev smärgeln istället..
Så, nu är motorn ihopskruvad igen med min topp. Provstartade i helgen och efterdrog alla skruvar. De kändes mer rätt denna gången.
Kollade även efteråt i tändstifthålen och det är torrt.
Grattis, ja det var ju en enkel lösning när du bäl förstod var det var….mvh Lennart
SvaraRadera