Så börjar resan att lära känna denna varelse. förra ägaren har satsat på bra grejer, det mesta verkar vara nytt eller redan renoverat. Men det verkar som om det även funnits en tanke att plocka isär allt innan slutmontering då många av skruvarna endast är "fingerdragna".
Så även elsystemet.
För att förstå vad som saknas kopplade jag isär allt.. Nu är det inte så mycket på en T-Ford även om denna är utrustad med el-ljus.
Hämtade ett schema från stora forumet "internet", sen var det bara att börja klippa nya kablar. Men även dessa tänker jag mig är provisoriskt då det naturligtvis ska vara tygklädda kablar.
Men med nya kablarna och framför allt att jag vet vilken som går till vad är det en enkel sak att koppla ihop ändarna.
En del av de nya kabelstammen med tygkablar fick jag förlänga en del enskilda kablar, och även förra ägaren hade förlängt några. Men dessa gjorde jag om då jag tycker att lödda skarvar med krympslang är säkrare. Sen döljer jag det med isolerband i tyg. Men nu vet ni ju det;-)
Med detta gjort kunde jag vrida på nyckel och visst hörs det ett buzz vid varje tändläge.. Ett steg närmare start..
Redan smått legendarisk bil! Inte alla som sätts ihop inomhus fritt från körbana för att endast kunna lyftas ut med lyftkran hehe
SvaraRaderaKul att du hittade, och att det fungerar. Jag tänkte dra historien om hur den plockades upp ur källaren med kranen senare, om det är Ok att använda dina bilder?
Radera