Isärplockat blir det många bitar.. Jag hade flera funderingar på hur jag skulle göra, om jag kunde fortsätta på förgåendes tankar.. Det slutade med en blandning. Jag utgick från den smidda biten i mitten.Det stora hålet fylldes med ett rundjärn som svetsades, sedan borrade jag ett nytt hål i samma storlek som de andra två.
En rundstång 12mm diameter svetsades som en förlängning av det som var avkapat tidigare. Så hade jag något att börja med som skärmfästen.Även baksidan behövdes modifieras. Jag fick svetsa på en bit plattjärn för att de övre hålen inte skulle hamna utanför fästet. Sen borra hål genom ekregeln, eller karossramen. Det var inte helt enkelt då borrmaskinen inte fick plats från något håll! Lösningen blev att lossa hela karossen inklusive rattkolonn från ramen och lyfta hela karossen så att borrmaskinen fick plats.. Det är inte helt enkelt alla gånger... Phu..För att inte behöva göra allt för avancerade bockningsmanövrar på fästjärnet behövde jag fräsa ur lite ur träramen. En bana för överhandsfräsen skruvades ihop av det som låg i närheten.. som Kajsa Warg då..Med urtagen så passar fästena utmärkt!
Sen värma och bocka järnen så läget stämmer överens med ritningarna från tidigare inlägg.
Som sista moment, montera skärmarna. Där insåg jag att jag kunde använda de 3/4" mellanläggen i bok som jag borrade fel för fotstegen. De blev ju helt rätt för bakskärmarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar