Den här gången blev det lite dåligt med bilder..
Innan provstarten och efterföljande provtur hände en del.
Första steget vara att låna en kil från en av männen i filmen..
Toppen var endast fingerdragen.. Den drogs till 50Nm enligt schema för T-Ford. Detta trots att den enligt instruktionerna ska den dras till 7.4 Kpm och efterdras med 8,1Kpm. Och ni som var vakna i skolan vet att man multiplicerar med g=9,81. Tordes inte dra det sista.. Men det ska visa sig att det var det minsta bekymret.
Test av induktionerna visade på en stark fin gnista. Men..vi glömde kolla vattnet!
Men som det syns på bilderna startade den och gick jämnt och fint både på batteri och magnet. Det blev även en provtur runt kvarteret, vilket jag inte skulle gjort.. Varm är bara förnamnet...
Nästa, en beställning från Veteranprodukter så kan jag behålla vattned i kylaren. Den saknades helt så det är inte konstigt att det inte fanns något vatten i motorn.. Ja jag vet, men jag väljer ändå att även lägga ut mina misstag...
Jag kunde även konstatera varför det inte satt någon kran på kylaren.. Men mer om det senare.
Hur gick det då med motorn..
Packningen har i alla fall varit varm.. En "modärn" packning satt i och det känns som om den har varit gjord i tjära.. Den har tydligen smält och dragit in det lilla vatten som fanns..Lite lätt rostdamm på cyl 2 men det gick att torka bort med hushållspapper..
Toppen då..
Ny packning lånad och ska monteras så fort som möjligt.
Oj oj här går det undan ! // Lennart
SvaraRadera